Портал гильдии Ренессанс Guild forum of Renaissance

 
On-line: гостей 0. Всего: 0 [подробнее..]
Добро пожаловать! Прочтите, пожалуйста, инструкцию по регистрации на форуме и FAQ. Зайдите в наш чат.

АвторСообщение
Окспер
постоянный участник




Сообщение: 26
Зарегистрирован: 12.05.09
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 11.12.10 04:37. Заголовок: Как жить дальше рестору ? (пре рейд гайд)


перечитав тонну теорикрафта по шаме-рестору который присутствет на данный момент (форум вохи, набклаб, и пару независимых наблюдений).

Механика: Хилить надо уже по другой механике, спам чайника не катит и маны жрёт много, советую быстрину + большую волну исциления по танку, по КД подкрепляем новым спелом в энх ветке http://ru.wowhead.com/spell<\/u><\/a>=73680 + 20% к вашей волне. По рейду лучьше быстринками + обычной волной хилит по 5-10К но мана особо не тратится. Всплеск лучьше не юзать хилит быстро и хорошо но маны жрёт много, а в течении боя она вам ой как понадобится, тотем даёт гдето 7-9К маны примерно, это очень мало. Новый спел лужа исцеления, её юзать ТОЛЬКО если босс изначально бёрст Аое по пати даёт, или когда наберём много эпегов. по механике новой всё, буду какие то замечания говорите.

Приоритет статов: Вобщем взяв всё на хаст плакал, быть может в дальнейшем и хаст будет в приоритете, на давнный момент, куюм всё в дух если позволяет вещь, если нет, то в искусность. Искусность + хороший манареген тащят. далее приоритет статов (ну мой личный, тут я отхиливаю любого босса каты в нормале, ещё и около 10К маны остаётся если пати не тупит)

По умолчанию спел дамаг всегда в приоритете, так что его на первое место не ставлю отталкиватесь от статов которые ниже:
1. Дух, тут уже как не крути как эпигов не наберём он нужен, куём весь хаст да именно его в дух, создаётся вопрос почему не крит ? поясню на начальных этапах вам нужна мана и влив 2 спела критических в танка (у которого кстати 90-130 ХП) есть шанс крита и поднять танка хоть не на фулл но не дать сдохнуть, в отличе от бесполезного хаста который просто сожрёт ману при маленьком крите, о нём ниже
2. Искусность, некоторые говорят что её в последнюю очередь набирать надо, заблуждение очень сильное, Великая волна критует так что ололо, 2 раза поднимал под бафом оружий на 35К хп, при том что переоделся.
3. Крит тоже очень полезный стат, он практически равен искусности, чем больше крита соберёте тем будет проще вам хилить танка с его количеством ХП. (в идеале шмот должен быть крит\искусность, хаст куём в дух или искусность, смотря что позволяет вещь)
4. Хаст софткапа в катаклизме требуется около 5500 рейтинга, что тупо не реально. Смысла собирать его на начальном этапе нету, так что забейте, это просто тупо сжигание маны в ущерб другим более полезным статам.

Символы:

Основные: Символ щита земли, Символ Водного щита и Символ Быстрины. Оптимальные варинты для основных символов, далее как оденемся Символ Водного щита меняем на Символ оружия жизни.

Большие: Символ цепного исцеления, Символ тотема исцеляющего потока, и Символ Волны Исцеления.

Малые: По желанию ;)

Перейдём к билдам:

стандартный билд
http://ru.wowhead.com/talent#hhZbhMZcGbMsdfoGo<\/u><\/a> в билдах на форумах.

я лично юзаю
http://ru.wowhead.com/talent#hhZbhZfGbMsdfoGo<\/u><\/a> вобщем различие в талантах интересное, с одной стороны вы получаете меньше дамага, с другой быстрее выбегаете из лужи и тп. пакостям. Полезность каждого на лицо, но на начальных этапах советую всё таки на уменьшение входящего дамага брать как в моей раскладке, аое поливает довольно сильно.

по чантам и камням ещё не знаю ))) но говорят для хила будет эффективнее чант с проком на дух чем на спд. (на оружие)

Как-то так, писал сам, с некоторыми вкраплениями из гайдов. если будут вопросы или поправки в гайд пишите в игре.

Спасибо: 1 
Профиль Ответить
Ответов - 2 [только новые]


Окспер
постоянный участник




Сообщение: 34
Зарегистрирован: 12.05.09
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 26.12.10 03:14. Заголовок: У кого увижу чанты и..


У кого увижу чанты или камни на скорость в рейде, ресто шамы, не обижайтесь. На данный момент все чанты расчитаны на скорость, крит или искусность для синих шмоток кап крита 12-18% остальное в искусность.

Спасибо: 0 
Профиль Ответить
Окспер
постоянный участник




Сообщение: 54
Зарегистрирован: 12.05.09
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 26.01.11 03:06. Заголовок: вот нашел на ЕУ фору..


вот нашел на ЕУ форумах, пишет шам с Парагона, думаю источник более чем авторитетный ,пишет только об одном спеке, ресторе, оригинальный текст:

There has been a ton of threads quoting my posts I made on our site about bad state of shaman class at the moment so I thought I might explain it bit more as some people are still missing the point. I’m not going to take a part on discussing pvp balance as it’s not something I’m interested. Also I must add that my experience in 10man raiding is fairly limited currently. I’m aware that everything I say here doesn’t work 100% in 10man but bear with me.

Resto:
Currently resto shaman HPS output is poor compared to all the other healers. Resto base heals are way lower than for other class, these numbers have been posted thousands of times around official forums with no response from blizzards side. I’m not going to start posting comparison numbers to this post, but anyone interested on those can do the search themselves, it shouldn’t be too hard.

Mana Tide Totem: The savior or destroyer of shamans? For a while now it has been the reason resto shamans have been taken to raid. Give the priest tide so they can spam that PoH or paladins to extend that almost endless Divine Light spam even further. With the current patch notes change to tide made it to scale with the casting shamans spirit. Seriously what’s wrong with you blizzard? Wasn’t such a scaling from one players stats something you where already against and biggest reason to change how demonology warlocks spell power buff worked

Lack of cool downs: For the tenth time, we didn’t have much in wrath either but now we don’t even have Tidal Force, which was only useful to get that ancestral fortitude up when it absolutely crucial and crit % was against you. Now the only cool down give to the spec is Natures swiftness. I remember back in vanilla and tbc it was like “BAM NS GHW” and you had just topped your tank. Now when I do this and get lucky I might get 30% of tanks hp back. Ok so we can do that once every 2min. Let’s compare that to other healers, obviously priests have different ones for both of their specs but still.

Priests:

Guarding Spirit (a true life saver)

PW:Barrier (insanely good for encounters where you know when that big raid dmg is coming)

Life Grip (helps a ton with kiting and other “get me a !!*! out of here situations”)

Pain Suppressions (Flat dmg reduce when threat isn’t a issue)

Power Infusion (20% haste and 20% off from mana costs.Can be casted on others also)

Hymns (not that huge for healer priests but pretty nice addition for shadow arsenal to support their group)

+ sprint shield etc. all the nice stuff you can get addition to these big cool downs

Paladins:

Lay of Hands (not only a superior version of natures swiftness in healing wise but can also be talented with physical dmg reduce)

Hand of Sacrifice (30% dmg is transferred to caster, almost like a shield wall for raid member needing some dmg reduces)

Hand of Salvation (allows your dps to push just a bit more without worrying about threat)

Divine Protection (personal shield wall with possibility to glyph 40% to magic dmg reduce instead of flat 20%. 40sec cool down with holy spec)

Divine Shield (good old bubble, make you immune and stuff)

Avenging Wrath (20% more healing every 2minutes)

Divine Favor (20%haste 20% crit for 20sec every 3minutes)

Hand of Protection (physical immunity shield)

Hand of Freedom (frees the target from snares and makes immune for them during the duration)

Aura Mastery (huge resistance or armor buff or immunity for interrupt for short duration)

Guardian of Ancient Kings (While active, your next 5 heals will cause the Guardian to heal the same target for the amount healed by your heal, and friendly targets within 10 yards of the target for 10% of the amount healed)

Druids:
Natures Swiftness (meh, I just had to mention this)

Tree From (awesome to get a back to track or prevent ever falling behind in healing)

Tranquility (Helps a ton with raid healing when timed right)

Rebirth (someone always dies, so at least you can ress them in combat)

Revitalize (aka Replenishment)

Bark Skin (20% dmg reduce, 1min cd)

Shaman:

Mana Tide Totem (…..)

Natures Swiftness (….)

Spirit Walkers Grace (allows you to cast while moving, sounds nice on paper but as for resto it doesn’t offer that much. Healers don’t suffer that greatly about lack of mobility as dps)

Glyph of Stone Claw (~19k absorb shield every 20sec, doesn’t scale at all and already starting to fall behind for dmg reduce ability)

So yeah as you can see there is not a single cool down shaman can throw in when healing seem to be falling behind or tank is about to take huge dmg. All we can do is keep spamming those same spells we’ve done the whole time and hope they are enough. If you compare this to let’s say paladins it’s amazing how blizzard has allowed balance issue of this huge go through beta and still on patch notes there is nothing to fix this.
Chain Heal:
Spell that is considered to be the iconic heal of shamans. It’s currently total lackluster when compared to CoH, PoH, LoD and blanket hots. Incoming patch notes are giving us 10% increase to the healing. Sadly this won’t be enough it’s still far less with same cast time and mana used than other aoe heals. Also the jump distance is really poor. Many encounters require the raid to be spread so that chain heal becomes really hard to use if you don’t want it to hit just 1 or 2 persons.

Healing Wave
The so called “auto-attack” heal shamans have. Yet again its total lackluster when compared to let’s say holy light. Even while casted on target with earth shield it heals way less. Different is so huge that it requires you to be blind to not notice it.

Mastery: Deep healing
Ok I must admit I was expecting this one to be awesome when I first saw it in beta notes, but yet again it turned out to be just total trash compared to other healer’s mastery. First of all, it doesn’t kick in a noticeable manner before target is >30% second of all it doesn’t scale like mastery does for other healers. Third point is that it doesn’t actually benefit earth living which is _huge_ part of our total healing done.

Mana Regen:
One thing I’m also bit worried is the mana regen in which shamans seem to be bit behind also. I’m currently keeping my mana up decently with Telluric Currents. Most heroic raid encounters allow some way of using this safely. By checking our logs I was able to get around 80k-300k of mana from TC in each match. The concern with this is what blizzard has said before that they never wanted us to use TC as mana regen tool. My question is are you aware that it’s something that allows us to even keep up a bit with others atm. And if you are going to change it at some point are you ready to compensate that lost of regen with something.

That’s just some points I’ve been seeing as the reason why shamans are falling behind so badly at the moment. Im not expecting everyone to accept these as ultimate truth but what I wish is discussion and opinions from both players and blizzard side. I might have high hopes but I just wish we would see a post from blizzard that they’ve heard the shaman community and are monitoring how to class does. Since for now there has been absolutely nothing from their side saying what they think about the class.

ps. for those that want raw numbers and logs, forums are full of em just look around and if you still can’t find any then I can try to provide some. I just felt that this initial post isn’t the right place to post those.


Вобщем если влом переводить то при равном шмоте у шамана относительно холипала хилы на 30% слабее, учитывая чудную мастери холиков, биакон + лох сакру бабл ангела, понятно кого надо брать в рэйд.

Спасибо: 0 
Профиль Ответить
Тему читают:
- участник сейчас на форуме
- участник вне форума
Все даты в формате GMT  4 час. Хитов сегодня: 4
Права: смайлы да, картинки да, шрифты да, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация вкл, правка нет



Создай свой форум на сервисе Borda.ru
Форум находится на 94 месте в рейтинге
Текстовая версия

Thottbot - энциклопедия WoW Wowhead - все о WoW WowWiki - энциклопедия WoW CTmod - аддоны, в том числе Raid Assist Сurse - знаменитый сборник аддонов The Armory wowinterface Русскоязычный форум по WoW Официальный русскоязычный форум WoW Конференция по WoW на форуме iXBT Тактики Русскоязычная база данных